W Medual prowadzimy także Diagnozę oraz Terapię Integracji Sensorycznej. Termin Integracja sensoryczna można zdefiniować jako komunikację pomiędzy naszymi zmysłami i wykorzystywanie ich do celowego działania. Odwołuje się do naszego zachowania a związków zachodzących w układzie nerwowym. Żebyśmy prawidłowo reagowali na bodźce z otaczającego nas świata nasz układ nerwowy musi je właściwie interpretować. Codziennie docierają do nas różne bodźce z otoczenia związane z czuciem powierzchownym i głębokim, ruchem, słuchem, wzrokiem, smakiem, węchem. Nasz układ nerwowy powinien w prawidłowy sposób rejestrować bodźce z otoczenia, przetwarzać i wykorzystywać do prawidłowego funkcjonowania codziennego., np. jazdy na rowerze, gry w piłkę, utrzymania właściwej koncentracji uwagi. Czasami zdarza się, że układ nerwowy w niewłaściwy sposób organizuje docierające do dziecka bodźce. Nie oznacza to jednak uszkodzenia zmysłu lecz niewłaściwe przetwarzania docierających informacji. Wówczas wytwarzana jest nieprawidłowa reakcja adaptacyjna., która objawia się w wielu obszarach., np. w niewłaściwym zachowaniu, obniżonej sprawność motorycznej, trudnościami w nauce. Najbardziej intensywny czas doskonalenia właściwej integracji zmysłów zachodzi w pierwszych 6 – 7 lat życia dziecka. Dziecko już od urodzenia, a nawet w życiu płodowym uczy się odbierać docierające do niego informację ze wszystkich zmysłów w relacji do siebie. Odbiór wrażeń pozwala nam na odpowiedź. Im lepiej mózg potrafi nadawać znaczenie temu co widzimy, czujemy, słyszymy tym sprawniej myślimy, uczymy się, koncertujemy się.
Dysfunkcje integracji sensorycznej dotyczą zarówno dzieci zdrowych ( norma intelektualna) jak i dzieci z zdiagnozowaną niepełnosprawnością ruchową , mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, zespołem Aspergera, nadpobudliowością psychoruchową , FASD, opóźnionym rozwojem mowy.